fredag 2 oktober 2009

sjukstuga

Idag fick pappan hämta hem en sjuk liten kille från dagis.
Love hade börjat klaga på ont i kroppen och ville inte ha någon lunch. En av fröknarna kollade tempen och då hade han 39gr! När maken höll på att klä Love för att gå hem från dagis, så kräktes han 2 gånger, men tur i oturen så hamnade allt på hallgolvet.

Så när jag kom hem från jobbet så låg dom i sängen och vilade. Love hade säkert temp på runt 40, han va rödrosig om kinderna, glansig i ögonen och bara låg och stirrade. Slumrade till lite då och då.
Efter en stund fick han äta lite isglass och då piggade han på sig lite. Suppen gjorde nog sitt till oxå!
Klockan 18 ikväll gick han själv och la sig!! "mamma nu vill jag sova"
Jag gav honom Ipren då han fortfarande hade feber och nu ska jag snart ge honom en Alvedon supp så han inte får sånna höga feber toppar.

******Mitt älskade lilla barn, det gör så ont i mig när du är sjuk******




Ibland tror människor att man nedvärderar deras åsikt när man säger sin egen - antipatin blir ett faktum.

För mig är det så att andras åsikter kan få mig att se annorlunda på saker och ting och det innebär att jag lär mig något nytt.
Jag kommer aldrig att bli fullärd - vilken tur - vilket gör livet mer spännande.
Det är väl så här det ska vara, för jag har ingen möjlighet att hämta in all lärdom själv - till det är livet för kort.
Så sant så!!


Jag har känt dig Sofie sedan du blev mamma och du är den mest aktiva mamma jag vet!
Jag håller med om att alla kan få säga sitt men inte i din personliga blogg kanske, du frågade ju bara vad andra mammor gjorde på sin lediga dag?
Jag håller med dig och jag har också lediga dagar..då jag städar oftast..MEN VE OCH FASA på måndag ska jag till frisören....när barnen e på dagis!!!!!!! Skjut mig...
Jaja, en del måste bara vara präktiga, vem f*n har inte brytit mot en "regel" då och då?
STOR KRAM VÄNNEN!!!!! / Nenne

Tack älskade vän för att du vågar vara ärlig pelukMassor av kramar till dej!




Ta hand om varandra, livet kommer inte igen!!



pelukpelukpelukpelukpelukpelukpelukpeluk

Inga kommentarer: