lördag 27 augusti 2011

Snart vardag igen

och det känns faktiskt riktigt bra. Vi har haft en helt underbar sommar med många soldagar och härliga kvällar. Men som alla andra somrar så blir jag lite less på att vara ledig, speciellt efter 5veckors ledighet då känner jag att det räcker. Men jag har de sista åren varit ledig i 8veckor för att Love ska få ett långt sommarlov. Nästa år kanske det blir lite färre veckor för mig. Jag känner att jag behöver rutiner för att komma igång med allt som livet hör till. Träning(fast det har jag varit rätt så duktig med)och kosten har blivit lidande. Har frossat mega de sista veckorna med tillhörande viktuppgång, så jag ser fram emot att börja med lchf igen och se kilona förhoppningsvis rasa.

Pysslet har varit nästan lika med noll denna sommar, har dock gjort några alster som jag inte kan visa ännu. Känner mig riktigt sugen på att börja pyssla igen, men det har varit så mycket annat denna sommar så jag har inte haft tid eller ork till det. Ikväll kommer maken hem från sin tredje och sista fiske resa denna sommar så imorgon kanske jag hittar inspiration till att börja på nåt skoj. Har inte heller kunnat pyssla på Brunkullan som jag brukar, eftersom jag varit själv med Love. Nästa vecka blir det inget heller för då är jag på väg till Stockholm och tjejmilen, men veckan efter det blir det pyssel som vanligt.

Hanna har varit här en hel del i sommar och det har varit helt underbart!! Synd bara att det blir så sällan och att det är så många mil mellan oss. Drömmer om att hon och pojka flyttar hit....
Vi tillbringade 2 varma och soliga dagar på Umelagun
Jag och Love åkte upp till fjällen och hälsade på oxå och det var riktigt trevligt.
Kidsen lekte järnet och så var vi ute i svampskogen en dag.
Love har lekt massor med grannkillen Pontus, som oxå går på samma dagis avdelning och de har alltid jätteskoj tillsammans. Just nu är det lego och TVspel som gäller samt leka StarWars/krig ute på gården. Härliga ungar!!
Bad på Obbolabadet
Fikapaus ute på gården
Love byggde ihop polisstationen helt själv, tog honom drygt 7 timmar
Pontus imponerad
Igår var jag och Love och busade på Busplaneten
och på stan köpte Love en spindelmannendräkt
Love och Göran övernattade i tältkåtan en natt
Tar farväl av sommaren och välkomnar hösten med öppna armar, även om jag skulle vilja ha högsommar året om! Livet är helt enkelt underbart på alla sätt och vis!!

1 kommentar:

Carina sa...

Du verkar haft det mysigt:) Men vi har saknat dig:)
Trevlig Helg!
Kramisa