måndag 25 april 2011

Pysselmaraton igår hos Christin!!

Över 12 timmar satt vi och pysslade igår och såååå skoj vi hade!! Det var strålande sol ute men vi satt inne och scrappade istället;-)

Första layouten gjorde jag till månadsutmaningen hos DalaScrap där man skulle tolka denna skiss
Min tolkning blev en layout på min älskade tvillingsyster
Sen kommer några layouts till CCén på Scrappiz

Scrap-Färgkombo - Mollys Scrapbooking
Scrappa färgglatt med färgerna i vår logga: rosa, rött, orange, gult och
grönt.
Vitt och svart får också användas i liten utsträckning.

Mitt bidrag
SCRAP - Tekniklista - Creativica
Gör en layout med följande tekniker:
1. Spreja med mist och en mask.
2. Sy eller brodera.
3. Använd minst 3 egen-gjorda dekorationer.
4. Stämpla direkt på din layout.

Mitt bidrag
Mistat över en mask(tårtpapper)som inte blev helt bra, även mistat spetsen, sytt cirkeln, gjort 3 egna snurrblommor samt stämplat direkt på LOn.
SCRAP-KORT-ALTER - Färg
Monokromatiskt - Skaparlusten
Ilona från SkaparLusten utmanar er med den här tävlingen:
"Jag tycker det är så vackert med en LO eller annat alster som går i en färg
men olika nyanser..."
Endast EN färg men många olika nyanser. Allt som används skall ha samma
färg! Foto eller stämpelmotiv ska vara så monokromatiska som möjligt eller
"svartvita". Svart eller vitt får användas i liten utsträckning.

Svårt att få till ett bra foto av denna layouten men det är iaf blåa färger som jag använt.
Färgat in en canvas fjäril med distress stain "broken china"
Några blommor

1 kommentar:

Malin sa...

Oj vad du var kreativ igår! Snygga tävlingsbidrag du har fått till.