måndag 12 juli 2010

Göteborg 100709-100711

I fredags morse åkte vi till Göteborg på en liten minisemester! Det var Loves första flygresa så han var taggad till max!! Planet gick före 07 så det blev att stiga upp tidigt(nåt som vi är mer än vana vid på Solskenet)
Väntar på att åka iväg till flyget, klockan är strax före 06.
På förmiddan så prommade vi in till stan och strosade i affärer. Jag tog mig lite egentid på 1,5 timme och hakade på lillebror och hans tjej för lite shopping. Blev inte så mkt inhandlat mest pga den otroliga värme som var och sen så är det ju inte så kul att shoppa kläder när man väger alldeles för mkt. Sååå trist med tanke på alla affärer som fanns där....
Morbror Emil och Love i gallerian i Nordstan
Vi checkade in på eftermiddan och då va vi alla ordentligt trötta så det blev en tidig middag och sen mys på hotellrummet. Tror jag somnade en bra bit före 21..... Pensionär, javisst!
På väg in till stan
På Lördagen så var det Liseberg som stod först på programmet. Solen stekte från en klarblå himmel så att svetten rann både här och där!
Vi hängde på låset för att få en bra tid!
En uppspelt Love på väg in.....
Först ut blev det krockbilarna
Moster Ida(som till skillnad från mamman rymdes i vagnen)åkte "lokomotivet" med Love
Cykelturen
Kaninmys
Efter lunch så gick jag och maken iväg med ungdomarna för att åka lite berg&dalbana. "kanonen"
"balder"
som det definitivt var värt att köa i 40min till!! Superskoj!!!

Ida och jag köar till Balder

Dagen avslutades med "kaninresan" för far&son
Söndagens program var Universeum, massor med skoj att titta på.
På väg ner till djuren
Favoriten för Love var absolut att sitta i polisbilen och trycka på alla knappar
Far & son, mina älskade killar
Love och grodan boll
Hästridning
Astronauten Love E
Planet hem gick strax före 16 och vi var hemma runt 19 -tiden.
Hemlängtan...
Älskade unge
Me and my boys

Inga kommentarer: