torsdag 10 december 2009

minnen

Hittade en gammal bild på 2 relativa nykläckta mammor som fördriver tiden på Nisses, bästa kondiset i Umeå med omnejd! Vi hade det supertrevligt och lämnade nog avtryck i sofforna både 1, 2 och 3 dagar i veckankenyit
Karin,lilla Ylva och så jag och lille Love
Idag har varit en bra dag!
Massor att göra på jobbet så det fanns inte mycket tid över att grubbla eller älta. Vissa dagar känns det övermäktande att kliva upp.....täcket vill liksom inte vikas undan.....kroppen vill inte resa sig upp från den sköna och varma sängen.....vill inte ta itu med dagen....vill bara sova.....
Men sen när jag känner en liten mjuk kind mot min och en underbar liten röst som säger godmorgon mamma, då glömmer jag allt det där jobbiga som jag nyss kände. Han är absolut det bästa som nånsin har hänt mig(maken kommer som en stark tvåa)och det är för hans skull som jag kämpar på. Det är för hans skull som jag tillslut gick med på att prova samtalsterapi och medicinering. DET är jag för honom alltid tacksam!! Jag vill vara den där glada pigga mamman som jag VET att jag kan vara och ÄR.

Idag har Love och Göran varit på badet med bästa kompisarna Ossian, Elsa och deras pappa. Dom plaskade på i nästan 3 timmar och Love vågade vara under vattnet med hela kroppen. Han simmar på i stora bassängen nu utan några som helst probs, med simpuffarna naturligtvis. Min stora duktiga fina killelove Han blir modigare för var dag som går, när det gäller allt och han utvecklas enormt. *stolt*

puss på dej min älskade unge

Inga kommentarer: