fredag 5 juni 2009

dyrt med bil

Imorse lämnade jag in bilen på verkstan för en liten koll. Slutade med att jag ska lämna in den igen nästa vecka för nåt nytt fel dom hittade. Och sen blir det till att lämna in den igen inom ett år för då måste en annan grejjsimåjs lagas. *suck*

På eftermiddag åkte jag iväg för att hämta trollet på dagis. Precis när vi skulle åka hem så hör jag en duns och så låter det som om nån tappade ut en låda med spik eller kulor. Jag springer in till rummet som ljudet kommer ifrån och där ligger en av dagisfröknarna till synes orörlig på golvet. Det tar några sekunder, som känns som en evighet, innan hon svarar mig. Det tar ytterligare ett tag innan hon kan berätta vad som hänt, tror hon va lite chockad. Hon hade trampat fel och ramlat handfallen från en pall och landat på vänster sida och slagit i armbågen samt höften. Det va bara ogjort att hon hade stupat på skallen!!
Jag och en annan fröken hjälper henne upp och kollar så hon är ok och det är hon. *puh*
Under tiden så har en av Loves fröknar stängt dörrarna till det rum vi var i så han kunde inte komma in. Han blev förståss ledsen och lite rädd, tog ett bra tag innan han samlade sig så vi kunde åka hem. Jag förklarade att mamma va tvungen att hjälpa fröken upp och se till så att hon inte gjort sig illa. Det köpte han senare.....
Gullungen, förstår att han funderade varför han inte fick komma in till mig.

Blir inga bilder idag, sitter vid maken dator, min dataj*vel har strulat hela dagen.

Nu lite pyssel och sen melon till kvällis!

Inga kommentarer: