lördag 23 maj 2009

pysselmässa

Kände mig inte alls laddad för pysselträff idag. Trött och så kändes det inge kul att åka iväg själv. Visst träffar man folk där, men alla är redan så välgrupperade så jag tror det blir svårt att passa in nånstans(sär som man är;-)).
Så imorse vid 9 snåret drog vi iväg på Smultronstigen för lite välbehövd samvaro. Tack M för att du orkade lyssna på mitt babbel!!! Kidsen cyklade och så gick vi iväg till lekparken som finns bara "runt hörnet". Skulle kunna vara en idealisk plats för barnen att leka på om den inte va så skabbig. Trasiga saker och ingen belysning. Skärpning kommunen!!!
Men grabbsen hade då kul iaf och det är ju huvudsaken!


Kolla in myrorna!!



Sen hem och käka lunch och precis då vi kom hem fick vi sällis av en gammal barndomsvän till G. Frun och de 2 barnen va oxå med och dom(kidsen alltså) lekte så fint i Loves rum.

Efter dom hade åkt hem så drog vi iväg på stan. Jag åkte till pysslet och hämtade ut mitt scrapkit som jag förbeställt och betalat för. Kollade runt lite i dom 9 butiker som va på plats och köpte lite saker både här och där. Träffade P där som oxå inhandlade div prylar.

Åkte förbi lassa oxå för att kolla läget för E&E. Bebben mår bara fint, äter, sover, bajjar och gnyr. När jag kom dit satt pappan med lillan i famn och han ville jag skulle hjälpa honom att lyfta tillbaka henne i sängen. Så jag fick hålla i den lilla som bara väger 890gram!! Såååå liten och skör. Vågade knappt ta i henne. Men gudomligt söt lilla du!

Mamma E mår oxå bättre, piggare och mer "vaken" men inte är det helt 100...... Hon krampade igårkväll samt inatt..... Är kvar på NIVA.....Hon kände igen mig men kom inte ihåg att jag va där igår. Hoppas HOPPAS att hon blir helt återställd!!!


Våra tankar går till hela familjen, KRYA PÅ ER mamma och lillaskruttan!!

Nu har jag påbörjat en LO av de sakerna som ingick i kitet, kommer nog inte att lämna in den, men det va superfina papper och dekos. Valde ett kort på mig och älsklingen och när Love såg det sa han:

"men mamma, JAG är ju inte med där"

*hihi* han är så van att se sig själv på alla kort jag scrappar*hihi*

Ska koka några ägg och käka äggmackor, blev bara fil till lunch och melon till middag. Ingen större matlust idag....

Kram på er alla

1 kommentar:

Anonym sa...

*bah* Du Sophie jag klarar av MYCKET mer babbel än SÅDÄR!! Gick det bra på gymmet idag?/m