torsdag 19 januari 2012

sjukstuga igen

I måndags när jag kom på jobbet fick jag en fruktansvärd huvudvärk och började känna mig yr.
Jaja, tänkte jag det går nog över! Men icket det blev bara värre och värre. Fick pressa mig att vara kvar till lunch för jag hade 2 inbokade möten på fm som jag inte kunde ändra på.
Hem och hopp i säng och där ligger jag än!

För 1 år sedan hade jag precis samma symtom och fick diagnosen vestibulars neurit som betyder virus på balans nerven. Symtomen är inte kul, sprängande huvudvärk, konstans karusell yrsel som blir värre i rörelse, illamående och lock för öronen. Var sjukskriven 6 veckor ifjol....
Missar förmodligen pysselträffen på lördag som jag verkligen sett fram emot då jag inte pysslat just nåt sedan i somras, har inte riktigt hittat den rätta motivationen ännu. Ryggen har krånglat mycket oxå så har haft svårt att sitta längre stunder.

Maken har ryggskott idag så vi är hemma och tycker synd om oss själva och varandra.....
Hoppas vi båda är piggare på söndag då maken fyller gubbe, hela 40år blir han.
Jag känner mig riktigt ung i hans sällskap;-)

Inga kommentarer: